XiNzeRy Dot My

XiNzeRy.My

Menangani Kegagalan Bercinta


Jauhkan Diri dari Tempat Kenangan - Jika anda telah lama menjalinkan hubungan cinta dengan seseorang, sudah tentu banyak kenangan yang tercoret di antara anda berdua. Elakkan lokasi-lokasi yang pernah menjadi kenangan cinta di antara anda dengan si dia. Sedikit sebanyak mampu meredakan tekanan serta melupakan kisah cinta tidak kesampaian di antara anda dangan si dia.  Jika anda masih tidak mampu, apa kata anda berpindah dan mencari persekitaran baru yang lebih sesuai dengan jiwa anda yang kekosongan. 

Cari Pengganti - Jangan terlalu lama meratapi kehilangan insan tersayang. Bangkit daripada kekecewaan yang dialami dan cari pengganti yang jauh lebih elok daripada kekasih lama. Percayalah peluang untuk anda mengubat kedukaan terbuka luas asalkan anda bijak mencari peluang. Tepuk dada tanya selera.

Berfikiran Positif - Apabila si dia menolak cinta anda, pasti ada sesuatu yang tidak kena yang wujud di dalam diri anda. Adakalanya anda tidak menyedari terdapat banyak sikap negatif di dalam diri sendiri. Jadikan kekecewaan yang dialami sebagai medan untuk anda muhasabah atau menilai diri sendiri. Mana yang kurang elok segera dibuangkan supaya tragedi yang sama tidak akan berulang apabila anda menemui pengganti.
2 Komentar untuk "Menangani Kegagalan Bercinta"

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

hehehe..i've never been in love...

 
Copyright © 2014 XiNzeRy Dot My - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info