XiNzeRy Dot My

XiNzeRy.My

Isteri, suami orang dicekup khalwat

KAMPUNG RAJA - Akibat tidak dapat mengawal perasaan setelah bertemu kekasih lama, seorang guru lelaki dan pasangannya seorang warden asrama menyambung semula hubungan cinta yang terputus sebelum itu walaupun masing-masing telah berumah tangga.

Guru lelaki berusia 49 tahun itu dan pasangannya berusia 29 tahun dari Kelantan itu dilamun cinta menyebabkan mereka sering keluar bersama.

Bagaimanapun tindakan tidak mereka memadu asmara di dalam sebuah kereta di Pantai Bukit Keluang, di sini akhir tahun lalu, membawa padah apabila mereka ditangkap sepasukan anggota penguat kuasa Syariah Besut.

Bukan itu sahaja, malahan pasangan itu telah dijatuhkan hukuman denda sebanyak RM2,900 setiap seorang oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini, setelah mereka membuat pengakuan bersalah di hadapan Hakim Syarie Mohd Nazri Yusof.

Mahkamah turut mengarahkan pasangan tu dipenjarakan selama sebulan jika gagal membayar denda berkenaan.

Mereka dituduh di bawah Seksyen 31 (a) (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) Terengganu 2001 kerana berkhalwat, yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara sehingga dua tahun atau kedua-duanya.

Pasangan itu didakwa melakukan kesalahan itu di dalam sebuah kereta Myvi di tepi pantai Bukit Keluang pada jam 11.25 pagi, 28 Disember tahun lalu.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Ketua Pendakwa Syarie dari Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof.

Menurut fakta kes, sepasukan anggota penguat kuasa yang membuat rondaan telah ternampak sebuah kereta Myvi di satu kawasan sunyi di pantai berkenaan, yang disyaki sedang melakukan perbuatan tidak bermoral.

Ketika penguat kuasa menghampiri kereta itu dengan lebih dekat, kereta itu bergerak tetapi berjaya ditahan 10 meter dari situ.

Apabila pemeriksaan dilakukan, didapati tertuduh lelaki berada di tempat duduk pemandu dengan keadaan kerusi terbaring sedikit dengan memakai baju T berkolar, dan seluar jean dengan keadaan butang seluar terbuka.

Pasangannya berada di kerusi penumpang depan memakai kemeja T dan seluar jean yang terbuka tali pinggangnya.

Hasil pemeriksaan mendapati mereka bukan suami isteri sebaliknya tertuduh wanita adalah isteri orang dan lelaki juga sudah beristeri.

Kedua-dua tertuduh membayar denda yang dikenakan.



SH
0 Komentar untuk "Isteri, suami orang dicekup khalwat"

 
Copyright © 2014 XiNzeRy Dot My - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info