XiNzeRy Dot My

XiNzeRy.My

Pilihan Warna Mengikut Hari

Topic ini merupakan kesinambungan topic sebelum ini iaitu Di Sebalik Warna

Mungkin sesetengah berasa rungsing untuk memilih warna pakaian untuk di pakai untuk ke tempat kerja, kelas atau pun untuk bersiar-siar
Berikut merupakan warna-warna yang sedikit sebanyak mungkin dapat membantu anda

Putih (Isnin)
Putih mewakili kesemua warna di dalamnya. Ia adalah lambang penyembuhan menerusi gabungan tujuh warna yang terdapat di dalamnya. Ia menjadi warna pilihan pada hari pertama kita iaitu pada hari isnin.
Pilih pakaian berasaskan warna putih kerana ia mempunyai tenaga luar biasa untuk memulihkan tenaga dan mood pada hari isnin. Biasanya, hari isnin menjadi hari yang agak suram dan agak bosan untuk ke tempat kerja. Jadi, pilih pakaian berasaskan putih namun tidak perlulah segala-galanya berwarna putih. Cukuplah kalau ada warna putih menjadi warna asas pada hari itu.


Pink (Selasa)
Ia adalah warna yang lembut, romantis dan menyegarkan. Ini kerana pada hari selasa sering dikaitkan dengan sesuatu yang kurang baik seperti terlalu emosional, cepat marah dan sebagainya. Jadi warna seperti merah jambu bukan saya mempunya aura yang romantis tetapi mempunyai tenaga untuk menyimbangkan emosi anda.

Biru (Rabu)
Biru juga adalah lambang penyembuhan serta dikaitkan dengan keberkesanan komunikasi. Ia memberi kesan terhadap komunikasi yang baik kepada individu berkenaan. Maknanya, segala-galanya akan berjalan lancar kerana hubungan kumunikasi anda agak baik pada hari itu.

Kuning (Khamis)
Ia adalah kategori warna yang penuh godaan yang membara, ceria, daring dan dikaitkan dengan warna sensual untuk wanita. Ia menjadi wanita lebih mengoda dan sesuain untuk para isteri untuk memberi signal yang baik pada para suami di malam Jumaat ^_^

Hijau ( Jumaat)
Hijau adalah lambang ketenangan jiwa dan mendamaikan kepada sesiapa saja. Pilihan warna hijau memberikan satu sentuhan yang cukup baik untuk wanita terutama dia hari mulia umat islam

Merah (Sabtu)
Hari untuk enjoy bersama rakan mahupun keluarga.Penat bekerja, inilah masa untuk bersantai dan berhibur. Pilihan warna merah pasti menyemarakkan mood di malam minggu dan pastinya lebih hot.

Hitam (Ahad)
Seperti mana putih, hitam juga ada azimatnya. Ia mampu menyimpan tenaga sepanjang enam hari anda. Ia ibarat anda mengecas semula tenaga anda untuk memulakan hari baru anda pada minggu berikutnya. Selain elegan. hitam mempunyai tarikan tersendiri kepada pemakainya.
2 Komentar untuk "Pilihan Warna Mengikut Hari"

errkk. nak try nak try. jenuh beli baju baru smate nak try ini. haha. thanks for d info. :)

 
Copyright © 2014 XiNzeRy Dot My - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info